Kundcase

Umia effektiviserar introduktionen med digital on-boarding

Kundens utmaning

Umia ville korta ledtiderna från att en nyanställd börjar tills de är i full produktion. Företaget hade redan påbörjat en strategi och process för introduktion men saknade kompetens för att utveckla en digital kurs som kunde komplettera arbetet.

Vår lösning

Vi startade ett projekt för att:

  • Samla in information och definiera utbildningens roll i on-boardingprocessen.

  • Mappa in olika kontor och verksamheter i en gemensam kursstruktur.

  • Skapa ett färdigt kursunderlag som kombineras med manuella delar.

  • Inleda ett parallellt projekt för att utbilda UMIAs personal i att själva strukturera och producera digitala kurser framåt.

Kundens nytta

  • En färdig struktur för en digital introduktionsutbildning.

  • Kompetens hos personalen att själva driva vidare utvecklingen av digitala kurser.

  • En effektivare on-boardingprocess som kortar ledtider, stärker mottagandet av nya medarbetare och stärker företagets profil.

Vill du också modernisera era utbildningar och nå fler medarbetare?

Välkommen att kontakta oss!