Kundcase
Connect Bus gör hållbarhet till en gemensam kunskap
Connect Bus växer snabbt i Norden och företagets hållbarhetsarbete är en viktig del i företagets framtid. Alla medarbetare behöver få grundläggande kunskap om hållbarhet i allmänhet och lära sig om företagets hållbarhetsstrategi, mål och aktiviteter i synnerhet.
Kundens utmaning
Connect Bus växer snabbt i Norden och såg behovet av att stärka sitt hållbarhetsarbete som en central del av företagets framtid. Utmaningen låg i att:
Samordna och tydliggöra hållbarhetsmål och aktiviteter.
Ge alla medarbetare en grundläggande förståelse för hållbarhet.
Anpassa innehållet för olika målgrupper – både chaufförer och chefer.
Skapa en digital utbildning utan att ha den kompetensen.
Vår lösning
Tillsammans med Connect Bus kvalitets- och hållbarhetsansvariga utformade vi två kursvarianter genom att utgå från vår färdiga hållbarhetskurs:
En för chaufförer med fokus på praktisk tillämpning.
En för chefer och ansvariga med fördjupning i strategier och mål.
Vi integrerade Connect Bus hållbarhetsprogram, mål och aktiviteter i en unik utbildningsmodul och anpassade den grafiskt till företagets profil. För att förankra budskapet spelade vi även in en introduktionsvideo med svenska VDn som hälsar deltagarna välkomna till utbildningen.
Kundens nytta
Medarbetarna genomgår löpande hållbarhetsutbildningen som också fungerar som repetitionsutbildning och som introduktion till nyanställda.
Hållbarhetsmål och aktiviteter är förtydligade och förankrade i hela organisationen.
Kurserna stärker både den interna kulturen och företagets position i branschen.
Nästa steg är att översätta och regionalisera kurserna för den norska och danska verksamheterna.