Kundcase
Umia effektiviserar introduktionen med digital on-boarding
Kundens utmaning
Umia ville korta ledtiderna från att en nyanställd börjar tills de är i full produktion. Företaget hade redan påbörjat en strategi och process för introduktion men saknade kompetens för att utveckla en digital kurs som kunde komplettera arbetet.


Vår lösning
Vi startade ett projekt för att:
Samla in information och definiera utbildningens roll i on-boardingprocessen.
Mappa in olika kontor och verksamheter i en gemensam kursstruktur.
Skapa ett färdigt kursunderlag som kombineras med manuella delar.
Inleda ett parallellt projekt för att utbilda UMIAs personal i att själva strukturera och producera digitala kurser framåt.
Kundens nytta
En färdig struktur för en digital introduktionsutbildning.
Kompetens hos personalen att själva driva vidare utvecklingen av digitala kurser.
En effektivare on-boardingprocess som kortar ledtider, stärker mottagandet av nya medarbetare och stärker företagets profil.
