Kundcase
Stärkt hållbarhetsarbete med utbildning för hela personalen
Läs om hur vi hjälpte BOOZT lyckas med sin utbildningssatsning
Boozt skall utveckla och utöka sitt hållbarhetsarbete med insamling och recycling av material där förpackningsmaterial står för den största delen men också hantering av matrester och annat material inom koncernen. Man har inte kompetens att själva utveckla digitala kurser.
”citat ”
Kundens utmaning
Boozt ville utveckla sitt hållbarhetsarbete med fokus på insamling och återbruk av material. Förpackningsmaterial stod för den största delen, men även matrester och annat avfall behövde hanteras inom koncernen.
Utmaningarna var flera:
Behov av att utbilda hela personalen i nya rutiner för återvinning.
Medarbetare som talar många olika språk.
Begränsad tillgång till datorer på arbetsplatserna, vilket gjorde digital utbildning svårt att genomföra.
Saknade intern kompetens för att själva utveckla kurser.


Vår lösning
Tillsammans med Boozts kvalitets- och hållbarhetsansvariga samlade vi in material och behov i återkommande workshops. Utifrån detta utvecklade vi ett utbildningskoncept i två nivåer:
Filmer för personalen
Korta och tydliga, som visas löpande på monitorer i verksamheten.Fördjupade kurser för chefer och ansvariga
Mer omfattande utbildning kring hållbarhetsrutiner och samarbetet med Boozts återvinningspartner.
Materialet harmoniserades med de riktlinjer Boozt nyligen tagit fram tillsammans med sin återvinningspartner, för att säkerställa enhetlighet och kvalitet.
Kundens nytta
All personal kan nu enkelt ta del av de nya hållbarhetsrutinerna, oavsett språk eller tillgång till dator.
Chefer och ansvariga har fått en djupare utbildning för att kunna leda arbetet i praktiken.
Boozt har stärkt sitt hållbarhetsarbete och skapat en enhetlig struktur tillsammans med sin återvinningspartner.
De nya rutinerna bidrar till minskat avfall och ökad återvinning – en tydlig vinst för både verksamheten och miljön.
