Kundcase
Digitala kurser som stärker både kundrelationer och lönsamhet
Läs om hur vi hjälpte Norden Machinery att lyckas med sin utbildningssatsning
Norden Machinery vill öka sin servicegrad till sina kunder genom att utveckla sitt eftermarknadserbjudande. Tillsammans har vi utvecklat en serie kurser som täcker behovet av introduktionsutbildningar upp till operatörsnivå. Kurserna är översatta till engelska, tyska, spanska och franska och ingår nu som en del i företaget eftermarknadskoncept.
”Det här hade vi aldrig klarat själva utan NXT Learnings hjälp.”
Kundens utmaning
Vi är specialister på att organisera och skapa digitala kurser. Tillsammans med Norden tar vi fram utbildningar som:
- Introducerar kundens nya medarbetare snabbt och effektivt
- Höjer kompetensen på operatörsnivå
- Minskar support- och kvalitetskostnader
- Stärker Nordens varumärke och eftermarknadserbjudande
Med vår erfarenhet av digitalt lärande och er branschkunskap skapar vi en lösning som ger värde både för er och era kunder.


Vår lösning
Tillsammans med Norden utvecklade vi en serie digitala kurser som täcker hela behovet – från introduktionsutbildningar till operatörsnivå. Kurserna översattes till engelska, tyska, spanska och franska och integrerades som en central del i Nordens eftermarknadskoncept.
Vi skapade en skräddarsydd utbildningsplattform och en affärsmodell som gör det enkelt för Norden att sälja vidare lösningen. Plattformen bundlas med varje såld maskin, medan vi fortsätter att utveckla, uppdatera och översätta kurserna för att möta framtida behov.
Kundens nytta
-
Norden har etablerat ett nytt affärsområde inom eftermarknad.
-
Kunderna får tillgång till professionella kurser som effektivt introducerar nya anställda och höjer kvaliteten i produktionen.
-
En flexibel affärsmodell ger Norden möjlighet att inkludera utbildningslösningen vid försäljning av nystmaskin eller vid tecknande av servicekontrakt.
-
Support- och kvalitetskostnader minskas genom bättre kundutbildning.
